zaterdag 25 september 2010

Colbert


"Do you have a story to tell?
It's time to make a difference.
Live your dream, don't dream your life.
Open your eyes.
Reinvent yourself.
Embrace the moment.
Never underestimate your power; its beyond measure."

Pas toen ik het colbertje had gepast, op het prijskaartje had gezien dat het een koopje was en dus kon besluiten dat het met me mee naar huis zou gaan, las ik de tekst die aan de binnenkant ervan staat. Woorden die meer toepasselijk zijn, zijn nauwelijks te bedenken. Alleen dat reinvent yourself – mijn hele leven had ik het daar inderdaad maar druk mee. Aan het begin van een nieuw schooljaar, na vakanties, uiteraard ieder nieuw jaar, bij de wisseling van de seizoenen, je kan het zo gek niet bedenken of ik zag er wel uitgelezen moment in om mezelf opnieuw uit te vinden.
Maar nu niet meer.
Ik hoef mezelf niet meer opnieuw uit te vinden.
Omdat ik eindelijk mezelf begin te vinden.

Geen opmerkingen: