zaterdag 18 december 2010

Toeval


"Huh? Maar jij zei pas nog dat toeval niet bestaat!" roept een collega met een mengeling van verbijstering en verontwaardiging uit als ik iets als toeval bestempel. Ik haal mijn schouders op: is dat zo? Zei ik dat? Het zal wel. Hoe toevallig is alles wat de afgelopen maanden op mijn pad is gekomen?
"Wat maak jij veel mee", verzucht diezelfde collega nadat ze een poosje mijn blog heeft gevolgd. Ook daarover haal ik mijn schouders op: is dat zo? Maak ik veel mee? Het zal wel. Hoe je kijkt, bepaalt wat je ziet.
Als je kijkt zie je niet alleen de typefout op visitekaartjes, maar zie je ook dat die inspiratie geeft voor het schrijven van een blogspot blogpost. Als je kijkt zie je mogelijkheden en hoe je die kunt verbinden. Zelfs met een ontstoken oog lukt dat nog.
You can't always get what you want. Maar je krijgt wel wat je creƫert.
Zoals een mailtje uit onverwachte hoek: "Ik volg nog regelmatig je weblog, en lees dat je steeds zichtbaarder wordt. Respect!"
En dan heb ik het nog niet eens over het geweldige aanbod dat erin staat.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oei, nu word ik nieuwsgierig.
Begint het met een B en eindigt het op oek????

Dit is MarsMania zei

@Alette van Bentum Nee, op het aanbod dat begint met een B en eindigt op oek wacht ik nog ;-)!

Maz zei

Inderdaad! Je maakt het zelf (mee) en het hangt volledig af hoe je de dingen beleeft. Zo kunnen de gewoonste gebeurtenissen heel spannend worden. Kijken en zien.