zondag 19 december 2010

Anders vergeet hij wie ze zijn

Op zondag: een bijdrage van een gastblogger met als thema Waar ligt de grens?
Vandaag:
Alette van Bentum.


December 2010. Naar de psychiater gaan is voor mij noodzaak. Aan de andere kant is het belastend, omdat ik veel nare dingen heb meegemaakt in de instelling waaraan hij verbonden is.

Op mijn consult besluit ik om voor te stellen, dat ik alleen nog maar kom als er iets is.

Dat vindt mijn psychiater geen goed idee. Hij wil zijn patienten  zien. De grens ligt bij eens per jaar. Anders vergeet hij wie ze zijn.

In 2010 ben ik vier keer bij hem geweest. Hij stelt voor dat in 2011 te halveren. Ik voel een glimlach om mijn mond trekken: psychiaters bouwen het liefst geleidelijk af. Bij de balie maak ik een afspraak voor juni 2011.

Ik maak me vrij, en blijf toch verstandig.

Alette van Bentum
: Neerlandica | WAjong | Schrijver, publicist | Partner van Ibo | Fitness | Argentijnse Tango | Bipolaire stoornis | uitgegeven: Tika, autobiografische roman over leven met manisch depressiviteit 

1 opmerking:

Suzanne zei

De middenweg kiezen, dat is al vooruitgang op zich, vind je niet?
Op naar een vrij en verstandig 2011!