dinsdag 14 december 2010

Gave


In het verslag van de derde wandeling met
mijn coach schreef ik: "Ik vraag me af of er ooit een moment komt dat je uitgeleerd raakt over jezelf. Ik hoop eigenlijk van niet."
Want dat ik voortdurend van alles over mezelf ontdek, dat is een ding dat zeker is. Zo kwam ik er vrijdag achter dat ik de gave van TiTaTovenaar heb: "Dan doe ik dit [klap in de handen] – en alles staat stil." En ik ben daar nog verbaasd over.
Net zoals ik er verbaasd over ben hoe ik een suffe typefout op mijn visitekaartje totaal over het hoofd heb kunnen zien. De drukproef heb ik ik-weet-niet-hoe-vaak bekeken. Op het scherm: verkleind, vergroot, op het werkelijke formaat. En op papier. Steeds weer opnieuw. En ik heb het gewoon niet gezien.
Pas toen mijn moeder het adres van mijn weblog voorlas, hoorde ik het. Blogpost, zei ze. Blogpost punt com. Ik rukte het kaartje uit haar handen en zag het met eigen ogen: er staat niet blogspot dot com. Nee. Doodleuk staat er blogpost dot com. Het voelde alsof ik een stomp in mijn maag kreeg. Ik voelde het bloed uit mijn gezicht wegtrekken, ik kreeg een waas voor mijn ogen en ik tuimelde, tuimelde, tuimelde – tot ik een ferme klap in mijn handen gaf en mezelf hoorde zeggen: "Nouja, het is niet anders. Dat wordt extra vroeg opstaan om kaartjes te verbeteren." Glimlachend keek ik in de beduusde gezichten van K. en van mijn ouders. "Ja, zo is het toch?" zei ik. "Ik heb die dingen morgen nodig. Dus."
Ik las ooit U zult versteld staan van onze beweeglijkheid. Het was vooral de titel die me aansprak. Ik snap nu pas waarom.

6 opmerkingen:

Walter zei

Jaaaaa, schrikken is dat hè!
Tien keer iets uitgebreid overlezen en nakijken en dan toch nog uiteindelijk een bepaald soort schrijf/typfout zien.
Bepaald zeg ik erbij, want meestal hebben ze een erg overhethoofd zien karakter!
Glimlachende groet.
( post is bijvoorbeeld een normaal herkenbaar woord, .p.v. spot)

Lotje zei

Heel herkenbaar en ontzettend balen! Maar wat goed dat je dat zo positief oppakt en de situatie gelijk weer naar jouw hand weet te zetten ipv andersom. Goed verhaal!

Suzanne zei

Sterk!
(Ik heb extra lang gekeken of er geen 'strek' stond...)

Dit is MarsMania zei

@Walter Inderdaad zijn het vaak de kleinste foutjes die je niet ziet, en die misschien niemand ziet - maar toch!

@Lotje Dank je wel!

@Suzanne ;-)))

Jooper zei

Ach, het levert je wel weer een leuke blogspot op. Eeh, blogpost.

Dit is MarsMania zei

@Jooper Je zou bijna denken dat ik het erom doe hè ;-)