donderdag 16 december 2010

Drukte


Vraag ik op werk bij de koffieautomaat aan mijn collega hoe het gaat, krijg ik een kortaf antwoord: "Druk." En mijn collega stormt weg, zonder er erg in te hebben dat de koffie over de rand van zijn bekertje klotst en vlekken maakt op zijn papieren.
Hoor ik op de markt een met boodschappen sjouwende vrouw aan een kennis vragen hoe het met haar is, krijgt ze als antwoord: "Méid! Drúk!" En de kennis loopt door, gehaast, zonder op of om te kijken.
Groet ik in een winkel de verkoopster en wil ik haar iets vragen, blijft ze met haar iPhone rotzooien terwijl ze mompelt: "Sorry hoor, kom zo bij je. Druk."
Zo langzamerhand vraag ik me af wat mensen echt bedoelen als ze zeggen dat ze het druk hebben.

2 opmerkingen:

Suzanne zei

Wie het druk heeft, telt mee. Kijk mij eens druk zijn.(of 'doen'?). Wie het druk heeft, heeft een excuus voor asociaal gedrag? Je zou het haast denken.

Dit is MarsMania zei

@Suzanne Dus druk als synoniem voor kijk mij eens belangrijk zijn. Dat geef mij een heel beDRUKt gevoel.