donderdag 30 december 2010

Computerbekje


Foto: System works-3, schilderij van Karien Tas, 2006

"Je hebt een computerbekje", meldt K. "Wist je dat?" Ik wist het niet. Maar ik neem het onmiddellijk van K. aan. Niet omdat ik altijd alles wat K. beweert voetstoots aanneem. Dat niet. Maar omdat K. mij al de hele week niezend, hoestend, snotterend en dropjes tegen keelpijn etend vanaf de bank gade slaat, en mijn laptop en ik momenteel met elkaar versmolten zijn, kan het alleen maar waar zijn.
Ik heb dan wel vakantie, maar ik ben hard aan het werk om mijn nieuwe bestaan als zzp'er vorm te geven. Zo mailde ik een soort sollicitatiebrief aan het HEE-team omdat ik me door hen wil laten opleiden tot ervaringsdeskundig docent. Behalve een gewoon CV moest ik een CV met mijn geschiedenis in de hulpverlening meesturen. Zo'n overzicht opstellen is niet echt een karweitje waar je blij van wordt. Ik denk dat mijn computerbekje toen wel een sip computerbekje was.
K. zag me vragen beantwoorden voor het boekidee van met-k.com. Ze keek toe hoe ik een presentatie voor een denkbeeldige opdrachtgever maakte. Hoe ik blogposts schreef. En tussendoor op internet een recept voor cheesecake opzocht, naast het gebruikelijke mailen en twitteren. Maar vooral zag K. me veel bezig met iets waarover ik mijn computerbekje nog even stevig dichthoud.
"Wist je dat je ook je computerbekje trekt als je knipt?" vraagt K. Ik wist het niet.

Geen opmerkingen: