maandag 29 november 2010

Stoelenkwestie


Er blijkt een stoelenkwestie te zijn. Twee teveel staan er in de kring, zie ik als de Rockchick & Co er de aandacht op vestigen. Eén voor een groepsgenoot die ziek is en daarom niet komt. En de ander staat, zo blijkt, symbool voor een groepslid dat vanwege privézaken pas in september weer terugkomt.
"Wat zullen we met die stoel doen?" vraagt de Rockchick.
Ik schiet in de lach. "Nou, ik zou zeggen: versieren, of uit elkaar halen, of gewoon wegzetten."
De Rockchick & Co lachen mee met de rest van de groep, maar kijken ons daarna weer vragend aan.
"Wacht even", zeg ik. "Bedoel je letterlijk of we die stoel wel of niet tot september in de kring laten staan?" Inderdaad is dat precies wat de Rockchick & Co bedoelen. Ik kan bijna niet geloven dat dit een serieus item is, en als ik naar de gezichten van de groepsgenoten kijk ben ik niet de enige. Niemand zegt iets.
"Volgens mij was het op de kleuterschool voor het laatst dat ze zo met stoelen omgingen", flap ik eruit.
Ik ben even kwijt waarom ik ook al weer voor deze groepstherapie heb gekozen.

2 opmerkingen:

Walter zei

Ja ja, soms kan het een spijkers op laag water zoeken zijn daar!
Mijn weblog heet niet voor nix "Spijkerbed", hihi
Knuffel...

Dit is MarsMania zei

@Walter ;-)