zondag 31 oktober 2010

Wintertijd


Ook zoiets van die Engelsen: een uur tijdverschil hebben ze hier met Nederland. Wat leuk was voor onze vlucht hiernaartoe: we vertrokken van Schiphol om 10.10 uur en kwamen om 10.15 uur op Gatwick aan. Maar laat het nou net dit weekend wintertijd worden. Ook hier. Geen punt, leek me. 
Tot ik wakker word om 6:39 uur, volgens telefoon en iPod. Is het dan wel zo laat? Of is het 5:39 uur? En in Nederland is het dan nu 7:39, bedenk ik, maar dan een uur eerder. Of is de tijd op die apparaten van mij vanzelf aangepast? Is de tijd op de klok in onze hotelkamer vanzelf aangepast? 
Als K. constateert dat het hier eerder licht is dan thuis is de verwarring compleet. Hoezo eerder? Als het hier nu zo laat is, en zonder wintertijd zo laat, dan is het in Nederland dan toch zo laat, ouwe tijd dus hè, dus dan wordt het toch ook licht? redeneer ik. We komen er niet uit.
Totdat, precies zoals afgesproken, om 7 uur (iPod-tijd, telefoontijd en klok-in-kamertijd) het ontbijt voor de deur staat. Nu weten we het.

Geen opmerkingen: