zaterdag 30 oktober 2010

Omdenken


Dat ze in Engeland niet met euro’s betalen en links rijden in plaats van rechts, dat verhoogt om te beginnen natuurlijk het vakantiegevoel enorm. Hoe exotisch!
Daarnaast besloot ik dat die Engelse eigenzinnigheid goed nieuws is voor mijn hoofd. Mijn hoofd had dringend een reset nodig na de afgelopen week. De serotonine, dopamine, neurotransmitters en alle andere zaken die de hersenen een beetje behoorlijk aan het draaien houden, werkten tegen elkaar in, alle verbanden leken weg te zijn en ik kreeg de boel maar niet op orde daarboven. En zoals de hik weggaat als je flink schrikt, zo kon het niet anders of mijn koppie zou herstellen door het verkeerd om moeten denken.
En inderdaad: al na de eerste uren in Londen voel ik me beter dan in weken.
Toch moet ik even klagen. Ik vergis me telkens bij het omrekenen. Op één of andere manier heb ik mezelf wijsgemaakt dat iets van 'n pond goedkoper is dan van een euro. Jammer genoeg is dat niet waar. Van het verkeerd om rijdende verkeer had ik allerlei moeilijkheden verwacht. Viel reuze mee. Op één dingetje na. Want van het verkeerd om opletten, heb ik nu dus wel pijn in mijn nek.

Geen opmerkingen: