dinsdag 19 oktober 2010

Verhalen


Foto: met dank aan internet

"Kijk", wijst schoonmoeder naar buiten. "Hebben jullie gezien dat de bol er niet meer staat?" Ik kijk en zie niets, wat goed is, want de boom die er altijd stond is gerooid.
"Ze knepen hun neus dicht toen ze binnen kwamen voor koffie", zegt schoonmoeder. D'r zit een hol onder de wortels! hadden ze gezegd. Stinken dat 't deed! Een rattenhol, hadden ze geplaagd. Maar ze dachten eigenlijk een vossenhol.
"Bij ons komen ze al in de stad, vossen", reageert iemand.
"Ik keek laatst 's nachts zo in van die lichte oogjes", zegt een ander.
"Ik kwam er gewoon één tegen op het fietspad", zegt de volgende. "Lag 'ie zomaar opgekruld te slapen."
Wegens gebrek aan een vossenverhaal wordt een muizenverhaal toegevoegd. 
"Weet je zeker dat het geen rat was?" vraagt men omdat muizen zo in het niet vallen bij vossen. Het was geen rat maar hij had 'm wel zelf gevangen, met een handdoek.
"O, ja, dat is slim, een handdoek", wordt instemmend gemompeld.
Ik twijfel of ik ook een duit in het zakje zal doen. Maar dan gaan we eten.

Geen opmerkingen: