maandag 18 oktober 2010

Drie


Zes paar bruine schoenen en laarzen, telde ik tijdens de groepstherapiesessie. Drie paar zwarte, waaronder die van mezelf. Drie mensen 
reageerden telkens op wat een groepslid zei. Drie mensen zeiden niets, waaronder ik. Drie mensen huilden. Waaronder ik. Drie mensen worstelden met hetzelfde, waaronder ik. Van degenen die reageerden droeg er één bruine laarzen en de ander bruine schoenen. Van degenen die niets zeiden, droeg er eentje bruine laarsjes. Van de drie die huilden, droegen er twee bruine laarzen en hetzelfde geldt voor de drie worstelende mensen. Dat waren dezelfde drie. Vandaar.
Na afloop trilde ik en had ik hoofdpijn. In het toilet gooide ik de natgehuilde, volgesnoten en in elkaar gepropte tissues weg. In mijn gezicht gooide ik koud water. De andere twee die gehuild hadden deden hetzelfde. We glimlachten naar elkaar.

Geen opmerkingen: