woensdag 28 juli 2010

Schadeformulier


Ze hadden elkaar al uitgebreid door de schutting heen besnuffeld en toegeblaft, Hond en de logeerhond van buurman C.
"Ik ben hier de baas", had Hond bits tegen de logeerhond gezegd.
"Dat zullen we nog wel eens zien", had de logeerhond teruggesnauwd. En inderdaad vlogen ze direct op elkaar af om het uit te vechten toen ze elkaar niet veel later op straat tegenkwamen.
"Jullie hond heeft mijn logeerhond verwond", kwam buurman C. 's avonds melden. K. knikte. Ze had het hele verhaal al in paniekerige horten & stoten van mij gehoord.
"Ik heb nog nooit iemand zó zien schrikken", zegt buurman C. over mij. "Ik moest met haar naar de dierenarts." Dat gaat dan weer over de logeerhond.
Twee dagen later breng ik hem een formulier dat mijn verzekeraar me heeft gestuurd. "You're my guardian angel!" roept hij uit. Zijn dankbaarheid tegenover mij voor het afhandelen van de schade is gênant.
Ook ik moet een formulier invullen. Behulpzaam heeft de verzekeraar de te beantwoorden vragen met een gele highlighter gemarkeerd. Oorzaak van de schade: hondengevecht. Da's makkelijk. Omschrijving van de toedracht: ik vermeld maar niet dat het afgesproken werk was tussen de twee dieren, dan komt er vast zoiets als S5 in mijn dossier te staan. Gegevens beschadigde voorwerpen (merk, type, naam, bouwjaar): hond, herder, onbekend, onbekend. Waarmee werd de schade veroorzaakt: de scherpe tanden van Hond. Waarmee was bovengenoemde bezig toen de schade werd veroorzaakt: met uitgelaten worden. Gelukkig hoef ik geen antwoord te geven op de vraag of er sporen van braak zijn. Inderdaad heeft Hond later gebraakt – uiteraard heb ik dat allang opgeruimd.

2 opmerkingen:

carice zei

Heftig man! Lijkt me eng!

Dit is MarsMania zei

@Carice Op het moment zelf had ik het niet door. Maar achteraf was ik erg bibberig!