woensdag 9 juni 2010

Stemmen


Na het uitbrengen van hun stem zouden ze op vakantie gaan, vertelden mijn ouders onlangs. Met een slakkengangetje zouden ze naar Frankrijk rijden. Zaterdag zouden ze dan in de buurt van Limoges hun vakantiehuisje betrekken.
Na het uitbrengen van hun stem zouden ze op vakantie gaan, vertelden mijn schoonouders zaterdag. Op hun dooie akkertje zouden ze naar Spanje rijden. Zaterdag zouden ze dan in de buurt van Bilbao hun caravan een mooi plekje geven.
Gisteren kreeg ik een mailtje van mijn vader.
Gisteren kreeg K. een telefoontje van haar moeder.
Ze gaan pas zaterdag weg, mijn ouders. Met de trein.
Ze gaan pas zaterdag weg, mijn schoonouders. Als ze gaan.
Ze zagen er al tegenop, mijn ouders, tegen de autorit. Hoewel het woord zien in dit verband wat wrang is. Omdat ze allebei bijzonder weinig zien. Waardoor de autorit meer weg zou hebben van een kamikazeactie.
Het ging al niet zo goed met de hond van mijn schoonouders. Hartproblemen. Deze week speelde de klachten opnieuw op.  Dan laat je zo'n beestje niet zomaar achter in de kennel.
Mijn ouders konden nu met een slakkengangetje hun stem uitbrengen. En daarna gewoon thuis een kopje koffie drinken. Met een speculaasje erbij, vermoed ik.
Mijn schoonouders konden nu op hun dooie akkertje hun stem uitbrengen. En daarna gewoon thuis een kopje koffie drinken. Met een vanwege-de-verkiezingen-gebakje erbij, vermoed ik.

Geen opmerkingen: