zaterdag 2 januari 2010

Zwager



Kakelvers is het nieuwe jaar en ons wacht al een Grote Gebeurtenis. Zelfs de honden zijn er van onder de indruk. Kleuter Z. kan zich nergens op concentreren. Schoonmama strijkt voortdurend haar kleding en haar haar glad. T. en ik lijken uiterlijk onbewogen, maar we hebben ons er speciaal op gekleed. Schoonpapa lijkt te vergeten om in huis zijn mutsje af te zetten en dreigt daardoor even roet in het eten te gooien. M. kan helemaal meegaan in de suggestie om Ra Ra Wat ben ik te spelen voor een vlot verlopende kennismaking. Zes minuten na de aangekondigde aankomsttijd zegt K.: "Ik ga bellen hoor, waar ze blijven." T. zegt: "Ik heb al gesms't." Schoonmama zegt: "Ik heb al gebeld, maar ik kreeg geen gehoor."
Het is Hond die als eerste in de gaten heeft dat ze in de buurt zijn. Met een korte, droge blaf laat ze dat aan ons weten. Z. is de eerste die hen ziet. "R.!" roept ze uit. Niet omdat haar lievelingsoom R. eraan komt. Maar omdat dit voor haar de enige manier is om uit te drukken dat het kleuterliefde at first sight is. "Ik hoorde zijn stem en ik dacht gelijk: 'O, dat zit wel goed' ", zegt T. Schoonmama is plotseling bang dat ze vergeten is hoe hij heet. Mij lijkt het me haast overbodig om me aan hem voor te stellen. Of zoals K. het formuleert: "Het is net dat we hem al jaren kennen." De honden zetten hun beste beentje pootje voor. Z. toont haar liefde door naar hem toe te hinkelen en met één vingertje in zijn buik te prikken.

Ik had al een schoonbroer. En nu heb ik ook een zwager.

1 opmerking:

carice zei

wat mooooooooooooi!
Gefeliciteerd.