zondag 3 januari 2010

Nee



Neeneeneeneenee! Ik wil morgen niet werken. Ik wil niet! Ik heb geen zin. Dat wil zeggen: ik wil wel werken. Ja hoor, ik ga graag weer aan de slag. Maar ik wil niet zoenen. Nee! Ik wil niet al die collega's gelukkig nieuwjaar en de beste wensen en veel gezondheid en voorspoed en geluk wensen. Met de drie verplichte zoenen en een te lang vastgehouden hand. Vertel me, wie wil dat wel? Natuurlijk wens ik mijn collega's alle goeds. En dat wens ik ze niet alleen morgen toe. Ook overmorgen, of volgende week, of pak 'm beet op 15 maart en 27 juni en 3 september gun ik hen dat van harte. Maar néé! Ik wil er niet al die kleffe bijverschijnselen bij. Vertel me, is er echt iemand die daarop zit te wachten? Persoonlijk vind ik het vermijden van het nieuwjaarszoenen één van de betere redenen om voor jezelf te beginnen. Ja, is nu te laat. Kan ik misschien het nog altijd latent aanwezige Mexicaanse griepvirus aangrijpen als anti-zoenmiddel? Is er niet een voorschrift van overheidswege die in dit kader de nieuwjaarskus op werk verbiedt? Zijn er überhaupt regels tegen zoenen op het werk?

En dan heb ik vermoedelijk komende dinsdag iedereen wel gehad, wat het gekus op werk voor 2010 betreft. En dan begint woensdag het hele circus opnieuw vanwege mijn verjaardag. Tweede goede reden voor het zelfstandig ondernemerschap.

O, damn. Ik heb ineens zo'n enorme behoefte aan vakantie.

3 opmerkingen:

Karen zei

Ik voel met je mee. Overigens helpt het zelfstandig ondernemerschap niet, integendeel. Wat te denken van al die nieuwjaarsrecepties die je dan afmoet. En ja, 'Kafka op het strand' staat op m'n lijstje; het is alleen weer zo'n pil. Takashi en Haruki zijn volgens mij geen familie; ik heb begrepen dat Murakami een vaker voorkomende familienaam is in Japan. Gelukkig nieuwjaar!

swan zei

Maar wat is er op tegen om te zeggen dat je niet zo veel behoefte hebt aan dat gezoen. 'Ik geef alleen een hand hoor, gelukkig nieuwjaar!' Als je daarmee het initiatief neemt, ben je er vanaf! Doe ik altijd bij feestjes. 'Jongens even allemaal tegelijk: gefeliciteerd hè, ik ben Swan.' En klaar. Wat een rust!

carice zei

O NEEE! Als mijn collega's dit log lezen, denken ze dat het van mij komt! Hoe verder ik lees, hoe meer ik denk dat ik mijn blog wel kan opheffen. Haha! Ik heb er ook zoooo'n hekel aan. Vreselijk. Ik heb geprobeerd mijn hand op te steken naar collega's en te zeggen: 'gelukkig nieuwjaar. he.'. Dat hielp niet.
'De beste wensen', nog erger. Iewww!