zaterdag 16 januari 2010

Vragen



Gisteren nog zwoegde ik met samengeknepen billen over de gladde stoepen. Vandaag had ik te maken met uitdagingen van geheel andere aard. Zoals: neem ik mijn paraplu wel of niet mee? Zet ik mijn fiets op ongeveer dezelfde plek als altijd in de fietsenstalling of niet? Welke koffie kies ik bij Starbucks uit de 873 opties die er -bij benadering- mogelijk zijn? Gaan we naar het museum of gaan we winkelen of doen we een combi? Is het mijn verantwoordelijkheid om mijn gezelschap te entertainen? Lunchen we nu of straks? Kan ik eigenlijk wel zelf de weg vinden in die stad? Zal ik die tas wel of niet kopen? Ben ik gezellig genoeg om de hele dag mee op te trekken? Van die dingen. Grote vragen. Tot voor kort reden voor eveneens grote nervositeit. Vandaag niet. Kweenie - betekent dat dan dat het beter gaat? Of word ik gewoon alleen maar ouder?

Geen opmerkingen: