zondag 17 januari 2010

Inzameling



Lieve hooggeachte weledelgestrenge mevrouw de burgemeester,

Echt heel goed hoor, dat we in dit dorpje ons plastic afval moeten mogen kunnen inzamelen. Heus. Maar dit (kijkt u even goed naar de foto) kan toch niet de bedoeling zijn? Het resultaat van 4½ week scheiden in mijn tweepersoonshuishouden. En pas over anderhalve week komen uw mannen m/v de boel oppikken. Kijk, ik kan natuurlijk de auto pakken en de hele reut naar het milieueiland brengen. Maar ergens heb ik het idee dat ik dan net zo goed geen plastic kan inzamelen. Qua vervuiling en milieu en alles. Dus, zeer gewaardeerde burgemeester, doe er wat aan.


En over inzamelen gesproken: staat u mij toe dat ik even overschakel naar problematiek in een geheel andere orde van grootte. U stort toch ook wel een centje of wat voor Haïti?


Met vriendelijke groet,

Uw dorpsonderdaan MarsMania

Geen opmerkingen: