dinsdag 8 december 2009

Girlpower



De Bowenmevrouw geeft de doorslag. Al maanden ben ik op zoek naar nieuwe laarzen. Mijn favoriete paar is tot op de draad versleten. Nouja, eigenlijk geldt dat alleen voor de hak. Ze zijn dan ook al een jaar of vier oud. Hoe ik ook zoek en waar ik ook kijk, nergens vind ik iets dat ook maar in de verste verte aan al mijn eisen voldoet. Want ik wil een hak. Maar geen hele hoge en ook geen hele smalle. En niet van rubber. Want ik vind het leuk als je me tiktak tiktak tiktak kunt horen aankomen. In mijn girlpower jurkje en op mijn girlpower laarzen. Ik wil glad leer. Ik wil zwart leer. Ik wil leer aan de binnenkant. Ik wil geen hoge laarzen. Maar ook niet hele lage. Gewoon, precies de goede lengte wil ik. En ik wil dat de pijp van mijn broek er over heen kan. Ik wil een ronde neus die tegelijk breed is. Niet smal en geen punt. En natuurlijk mogen ze ook nog eens niets kosten. Eigenlijk wil ik gewoon de laarzen die ik heb, maar dan nieuw. En dat kan niet. En zo tiktak ik maar door op mijn ouwe lievelingslaarzen. Tot ik gisteren bij mijn Bowenmevrouw was. “Mooie laarzen heb jij”, zei ze. “Ja hè”, zei ik trots, en ik liet de versleten hakken zien. “Die moet je gewoon laten maken”, droeg ze me op. “Zonde om op door te lopen.” En zo belandde ik tijdens de lunchpauze bij de schoenmaker. € 8,50, schreef het meisje achter de toonbank op het bonnetje. Wow. Soms is het allemaal zo simpel.

Geen opmerkingen: