vrijdag 27 november 2009

Brievenbus



Het gebeurt me weleens dat ik de draad kwijtraak wat tijd betreft. Dan kan ik niet bedenken in welke maand we leven, laat staan welke datum het precies is. Op 10 oktober was ik er een halve dag van overtuigd dat het 2010 was en genoot ik van de mooie datum: 10-10-10. Foutje. Het heeft niets met mijn psychische wiebeligheid te maken. Het komt doordat de tijd zo akelig snel gaat. Het schijnt normaal te zijn dat je dat zo ervaart als je ouder wordt. Alleen associeerde ik ouder worden in dit geval met 65plussers.
Hoe dan ook. De laatste weken was ik goed bij de tijd. Al willen kerstversieringen me doen geloven dat het zo'n beetje volgende week al kerst is in plaats van pakjesavond. Duh. Ik laat me niet voor de gek houden. 27 November is het en daarmee basta. Maar dan beland ik 's middags bij de brievenbus. Zie ik dat goed? Heb ik iets gemist? Is het dan toch al Sinterklaas geweest? En is misschien zelfs Kerstmis al voorbij? Of zie ik dingen die er niet zijn? Aarzelend begin ik mijn poststuk in de brievenbus te schuiven. Het is echt waar. Het is 27 november en de vuurwerkvandalisme werende gleuf is al geplaatst.

Geen opmerkingen: