dinsdag 27 oktober 2009

Wèl



"Jij hebt geen borderline", zegt mijn collega. "Echt niet. Want ik ken er twee en die…" Ojee. Daar gaan we weer.
Borderliners zijn manipulatief en vertonen onhandelbaar gedrag.
Borderliners doen voortdurend gekke dingen.
Een relatie met iemand met borderline is onmogelijk.
Alle vooroordelen over borderliners zijn waar.
Borderliners schieten van het ene uiterste in het andere.
Bij borderliners zijn veranderingen, mislukkingen en heftige conflicten eerder regel dan uitzondering.
Borderliners smijten met geld, gaan zich te buiten aan alcohol of drugs, hebben eetstoornissen en woede-uitbarstingen.
Bij borderliners is de wereld opgedeeld in uitersten: zwart en wit, goed en slecht, mooi en lelijk, alles of niets. Er bestaan geen grijstinten.
Ach ja.
Bijna begin ik argumenten aan te dragen om mijn ellendige persoonlijkheidsstoornis te bewijzen.
"Hm", brom ik dan als antwoord. En kap het onderwerp af. Mijn collega heeft gelijk. Op werk heb ik geen borderline.

Geen opmerkingen: