woensdag 21 oktober 2009

Dokter



Tot mijn stomme verbazing krijg ik van de dokter een uitnodiging voor de jaarlijkse griepprik. Omdat ik kennelijk voldoende bonuspunten heb verzameld, mag ik ook twee prikken tegen de Mexicaanse griep komen halen. Dat mag allemaal niet op één dag. Daarom zit er een soort strippenkaart bij met één strip voor elke prik. Bovendien verwent de dokter me met een frisgroen foldertje met op de voorkant twee blij lachende oudere mensen die zich ondanks de regen - ze hebben een paraplu opgestoken - op het strand hebben gewaagd.
Hé dokter, denk je niet dat ik allang besmet en ziek zou zijn met al die hoestende en proestende collega's om me heen? En dokter, is het toch door ouderdom dat ik er gisteren urenlang van overtuigd was dat het 2010 was? Ben ik dan toch zo bejaard en gammel als ik me vandaag voel? Ach doktertje. Weet je dan niet dat je al bijna onze dokter niet meer bent?

Geen opmerkingen: