maandag 3 augustus 2009

2.53u


Girl, put your records on, tell me your favourite song... Met dit liedje in mijn hoofd word ik wakker. Girl, put your records on, tell me your favourite song – ik weet niet meer hoe het verder gaat. Voor mijn voeten maakt dat niet uit. Die dansen alweer. Ze hadden zich goed koest gehouden de afgelopen tijd, maar nu kunnen ze het even niet laten. Girl, put your records on, tell me your favourite song... Voeten, ik snap jullie best, het ís een vrolijk liedje, maar nu weer stil liggen, oké? Het is 2.53 uur, weet je. Your favourite song. Records, daarover ging het laatst in de cursus. Maar niet records van recording, natuurlijk. Hoe zat het dan met de LP – die noemde je in het Engels toch ook LP? Of niet? Girl, put your records on, tell me your favourite song... Langspeelplaat. Record. Longplayer? Of gebruikte je die afkorting niet in het Engels. Een geluid. Ik schrik op. Hm, weer in slaap gevallen kennelijk. Girl, put your records on... Nee, benen, niet dansen, asjeblieft, niet nu. Dat tuniekje moet ik toch een beetje anders maken, denk ik. Tell me your favourite song. Het wordt te recht, dat gaat niet lekker zitten. Girl. Als ik nou eens aan de zijkanten een reep stof ertussen zet, dan wordt het beter. Put your records on. Dan moet ik dus meten vanaf de oksel tot helemaal onderaan. Misschien even spieken bij dat andere bloesje. Girl, put your records on, tell me your favourite song... Hoe gaat het toch verder, dat liedje. Een auto rijdt een straat in. Favourite song... Het lijkt wel een vrachtwagen of een legertruck, wat een herrie. Stemmen. Komen de achterburen terug van vakantie? Ik hoor geen kinderen. Een schuifdeur gaat open en dicht. Tell me your favourite song. Een taxibusje kennelijk. Of gaan er mensen weg? Het klinkt alsof het busje heel hard wegrijdt. Haast. Girl, put your records on, tell me your favourite song... Hoe gaan wij ook al weer naar Schiphol? Girl, put your records on, oja, met de auto, tell me your favourite song... En met dit liedje in mijn hoofd val ik weer in slaap.

Geen opmerkingen: