zaterdag 2 mei 2009

Eiland


Heel makkelijk vind ik het leven in het algemeen sowieso niet. Maar soms ben ik mezelf echt meer dan zat. Al dat gezeur altijd, altijd maar dat gevoel dat ik de hele tijd gebukt moet lopen omdat ik anders mijn hoofd stoot. Bah. Zelfs een dagje stadten in het goede gezelschap van K. en M., nota bene een idee van moi-même, valt me veel zwaarder dan ik ooit zou willen toegeven. Zo vaak lijkt het me maar het beste om me in een hutje op een onbewoond eiland terug te trekken - en niet omdat ik zo graag alleen ben. Helemaal niet. Mijn hele leven lang wil ik niets liever dan bij anderen horen, gewoon meedoen. En vooral wil ik al zolang niet meer op mijn hoede hoeven zijn voor kritiek, voor afwijzing, nooit meer bang hoeven zijn om iets fout te doen. Wat heerlijk moet het zijn om gewoon zonder meer te kunnen genieten van een dagje shoppen, van de gezelligheid, van de zon.

One of the keys to happiness is a bad memory (Rita Mae Brown).

Geen opmerkingen: