zondag 12 april 2009

Pasen


"Bent u niet tevreden?" vraagt het handzeeppompje van AH aan mij. Inderdaad ben ik niet zo tevreden, nee. Om te beginnen zijn mijn rusteloze benen nog helemaal niet van plan om op te stappen. Nadat ik een halfuur heb geprobeerd om ze tot ontspanning te manen, stap ik zelf maar op. En begint deze Paaszondag voor mij al om 7.30 uur. Als ik in de woonkamer het rolgordijn van de tuindeur omhoog wil doen, ontdek ik dat er een hele dikke spin in gekropen is. Dat gaat een lelijke rommel geven als ik die met gordijn en al mee trek. Geen nood, het is dan wel vroeg en ik had mezelf graag meer uitgeslapen gezien, maar ik ben wakker genoeg om de stofzuiger tevoorschijn te toveren. Het beest weigert echter te gehoorzamen aan dat wat nu van hem verwacht wordt: als de wiedeweerga in de stofzuigermond te verdwijnen. Dus daar zit ik, nog geen 8 uur, met maar een half uitzicht op de tuin, waarin trouwens de zon nĂ­et schijnt, de stofzuiger in de aanslag voor als de spin uit zichzelf zijn schuilplaats verlaat en met benen waar de onrust doorheen kolkt. Nee, handzeeppompje van AH, ik ben niet zo tevreden. Dus wat nu, dan? "Neem het artikel en de kassabon mee naar de winkel en u ontvangt het aankoopbedrag terug."

Geen opmerkingen: