dinsdag 31 maart 2009

Zon


Per sms krijg ik een bevel van mijn vader. "Geniet zoveel mogelijk van de zon." JA! Ik weet dat het goed bedoeld is. Mais c'est le ton qui fait la musique, n'est-ce pas? Dat ten eerste. Ten tweede ben ik godbetert 41 en in het bezit van een baan en een huishouden en een eigen huis en andere volwassen zaken en is het niet eens een begin van grappig om op deze manier op het mooie weer te worden gewezen. Zo dwingend als mijn vader me nu opdraagt van de zon te gaan genieten, zo dwangmatig werd ook vroeger al het gezin geacht in de tuin te gaan zitten zodra er ook maar één zonnestraaltje was. En nee, dat was niet relaxed. Broer 1 weigerde stelselmatig aan deze poppenkast mee te doen. Dus trok hij zich, ook bij extreme hitte, terug in zijn kamer met de ramen dicht en zijn allerdikste trui aan. Bij hele hoge uitzondering ben ik voor één keer bereid om broer 1 eventjes te begrijpen.

Geen opmerkingen: