woensdag 14 januari 2009

6138


Greep op je leven, staat er boven een krantenknipsel dat sinds zaterdag op tafel slingert. Yeah right girl, get a grip. De psychiater vindt dat ook. Ze zegt: "Joh, je moet gewoon aan de gezonde kant blijven, dan is er niets aan de hand." Moet je eens proberen als je griep hebt, en koorts. En ze zegt: "Ja joh, ik heb ook zo'n broertje, ik weet er alles van." Gevaarlijk terrein dat ze daar betreedt. Zij is mij niet. En haar broertje is niet de mijne. En ze zegt: "Joh, wees blij dat je nog familie hebt." En ze verontschuldigt zich omdat ze even een telefoontje van haar dochter moet aannemen. Tja. Koop een taart en ga het vieren, die familie. Al haar raad en adviezen heb ik opgeteld bij wat ik al had. De teller staat op 6138. Ik tel graag van alles en nog wat, hoewel ik er de laatste tijd weinig aan toe kom. Ook een manier om grip op het leven te houden. Maar 6138 adviezen is meer dan genoeg, straks valt die hele stapel om en raak ik eronder bedolven. Tijd om de zaak op te ruimen en een knoop door te hakken. Deze dame wordt toch een GGZ-cliƫnt.

Geen opmerkingen: