vrijdag 31 oktober 2008

Suf


Best suf is het. Mijn overbuurman, inmiddels omgedoopt tot McKlusky, probeert nu al zeker een halfjaar zelf zijn keuken te installeren. En het lukt hem maar niet. Ook suf vind ik het dat mijn collega haar cliënt niet te woord wil staan. De cliënt belt namelijk om 8.56 uur en het telefonisch spreekuur begint pas om 9.00 uur. Dat het postertje van de vermiste kat weg is en dat ik nooit zal weten of dat betekent dat hij gevonden is. En suf is dat ik het maken van een afspraak bij de kapper steeds maar heb uitgesteld. Dat ik hoofdpijn heb op mijn vrije dag. En van die mensen die door rood fietsen, dan toch wachten met oversteken en het vervolgens niet door hebben als het verkeerslicht op groen springt. En dat ik het gratis boek dat ik van de bieb heb gekregen vanwege Nederland Leest 2008, niet zomaar mag lezen, maar dat het de "bedoeling is dat u ermee aan de slag gaat". Bij twee winkels is in de etalage al een kerstboom opgetuigd, zag ik. Suf hoor. Wat ik ook suf vind is dat er op mijn dagelijkse route nu weer een ander kruispunt opgebroken is. Dat Hond buiten wil zijn als ze binnen is, en binnen wil zijn als ze buiten is. En dat ik geen geschikte vaas heb voor die takken met oranje lampionnetjes eraan (en dat ik trouwens ook niet weet hoe die eigenlijk heten). Maar echt het allersufste is toch wel dat de prei, de winterwortel en de bleekselderij niet eens in de groentela van de koelkast passen.

Geen opmerkingen: