woensdag 3 november 2010

Conclusie


Voordat we hiernaartoe gingen, vroeg ik aan wie ik maar sprak of ze weleens in Londen waren geweest. Veel mensen reageerden ontkennend. Anderen waren ooit wel in Londen geweest, maar lang geleden en daarvan konden ze zich weinig herinneren. Overigens gold dat laatste ook voor mijzelf. Wonderlijk.
Iedereen had wel een mening: dúúr zou het hier zijn. Nou goed, goedkoop is het niet. Maar ook niet duurder dan in Nederland – behalve waarschijnlijk in de buurt van de toeristische highlights. En ga geen wijn drinken, want een glas kost al gauw 7 pond.
Maar als je houdt van de sfeer van het huidige voormalige Oost-Berlijn, als je geïnteresseerd bent in hedendaagse kunst, als je eten uit alle windstreken lekker vindt, als je blij wordt van mooie oude gebouwen in combinatie met moderne architectuur, als je houdt van muziek, maar ook als je gewoon graag ergens koffie of thee wilt drinken terwijl je ondertussen gesprekken afluistert tussen mensen in dat zo leuke Brits Engels, dan kan ik Londen echt aanraden. Meer specifiek: onze eigen wijk Hoxton, Bricklane en de buurt daaromheen en de wijken Shoreditch en Eastend. En er is vast nog meer waarvan ik nog geen weet heb. Maar het zit erop. We’re going home. Back to reality.

2 opmerkingen:

Suzanne zei

Een aanrader dus, Londen. En nu weer naar huis. Pak je straks je koffer uit, vergeet ze dan niet te bekijken, de mooie herinneringen. Ze kunnen 'reality' net wat minder zwaar maken.
Welcome home!

Dit is MarsMania zei

@Suzanne Ja, ik vind Londen zeker een aanrader. Had niet verwacht dat het zo'n bruisende stad zou zijn!