vrijdag 1 oktober 2010

Betekenis


"Wat hebben al die vogeltjes, die zo vaak opduiken in mijn dromen, toch te betekenen? #durftevragen", vroeg ik op Twitter. Want ik droomde weer eens over felgekleurde vogeltjes. IJsvogeltjes, in dit geval, die op de muur van de flat naast die van L. zaten. Eerst zag ik er maar één die een kleintje voerde. Even later ontdekte ik dat het er twee waren, en dat kleintje. Ik was er opgetogen over.
Later voerde ik de vogels met een lepel. En ze pikten aan mijn mond. Ik vond dat niet eng en ook niet vies. Ik lag op de grond terwijl ze dat deden, ik had mijn ogen dicht.
Een volgend moment was het kleine vogeltje een wormpje geworden dat in een plas lag. Kleine Broer was bezig om het kapot te maken. Hij wreef het wormpje dood. Daarna bevond ik me in een heel andere situatie. Ik was samen met collega's. Misschien op een feest, misschien in de kantine, of in een restaurant – ik wist niet waar we waren. Ik durfde niet alleen naar de wc te gaan. In mijn slaap ben ik bang voor wc's. Meestal omdat ze smerig zijn, deze keer omdat ik hartklachten had. Er was ook sprake van een ex-collega die me negeerde. Of zag ze me echt niet?
Hoewel ik wel een reactie kreeg, kreeg ik geen antwoord op mijn tweet.

2 opmerkingen:

Swan zei

Kijk wat ik vond:

Als je droomt over tjirpende en/of vliegende vogels, betekent dit blijdschap, harmonie, extase, balans en liefde. Het duidt op een zonnige blik op het leven. Je zult vast spirituele rijkdom ervaren of geestelijke vrijheid. Het kan lijken alsof ern een last van je schouders is gevallen.


Wanneer je droomt over dode of stervende vogels, voorspelt dit een persiode van tegenslagen. Je kan moeite hebben om je hoofd vrij te maken van zorgelijke gedachten. Vogeleieren symboliseren geld.


Vervormde of vreemde vogels in je droom geven aan dat je een bijzondere kijk op romantiek en liefde hebt. Deze droom kan daarentegen ook aangegeven dat je weinig begrijpt van gevoelens.

Dit is MarsMania zei

@Swan Deze verklaringen heb ik inderdaad ook wel eens gelezen. En wat zal ik ervan zeggen. Toch een vrij hoog horoscoopgehalte, vind je niet? Al valt het dan weer mee dat er niet bij staat dat ik me een gekooid vogeltje voel ;-)