vrijdag 2 juli 2010

Woedend


"Zal ik maar eens een oranje shirt aantrekken?" vraagt K. zich af. En, eerlijk is eerlijk, ook bij mij begint de voetbalkoorts nu toch een beetje toe te slaan.

Tot ik in de Volkskrant van vandaag een column lees van Antjie Krog: "Dit stukje schrijf ik uit woede. (…) Gisteren dankte de corrupte Nigeriaanse regering haar voetbalploeg af. De spelers mogen twee jaar lang geen wedstrijden spelen. Ik kan wel janken. Eigenlijk zou ik door een vuvuzela willen loeien en korte metten maken met alle lulkoek over Afrikaans voetbal." "Godverdomme", stampvoet ik. "Godverdomme!" K. en ik hadden nog grapjes gemaakt over de Noord-Koreaanse ploeg. Dat de spelers vast en zeker bij terugkomst in hun land in een strafkamp zouden belanden. Haha.

Ik flikker de Volkskrant boos opzij en pak NRC Handelsblad van gisteravond. "Monotone herrie WK is Made in China" staat groot op de voorpagina. Ja, kijk maar eens goed naar je vuvuzela. Dat ding is gemaakt in China: onder zeer slechte arbeidsomstandigheden staan de arbeiders dag en nacht aan de lopende band zodat wij fijn kunnen toeteren. Toetert die van jou een beetje lekker? Vast wel. Want voordat hij bij jou terecht kwam hebben kleine Chinese kindjes getest of hij het wel doet. Eén troost, maar ik weet niet voor wie: de vuvuzela is de redding voor de Chinese speelgoedindustrie. Aldus NRC.

Hoorde ik nou iemand roepen dat dit WK zo leuk verbroedert?

3 opmerkingen:

lara zei

mars.

zo kun je bezig blijven. je kunt niet aan alles iets doen. je heb wel iets kunne doen aan ver
neuken van wkgevoel. nice job.

Dit is MarsMania zei

@lara: Foutje; je had je reactie 2x gestuurd, plus een testreactie, en nu heb ik ze alledrie weggehaald. Sorry! Dat was niet de bedoeling.

Je hebt wel gelijk: ik kan niet aan alles iets doen (wel jammer, trouwens).

Overigens was het gistermiddag de eerste leuke wedstrijd die ik zag.

Dit is MarsMania zei

@lara: O. Gelukkig sta je er toch nog wel.