zaterdag 5 juni 2010

Slaap



Terwijl K. viel met de fiets waarop ze een proefritje maakte, wat kwam doordat de fietsenmaker het stuur niet goed had vastgezet, en waarmee dit incident de derde of misschien inmiddels wel de vierde slechte ervaring met deze zaak is, wat de fietsenmaker niet interesseerde trouwens, hij had alleen oog voor de fiets en niet voor K. met haar vele schaafwonden, sliep ik een gat in de dag, terwijl ik droomde dat ik, samen met een grote groep ouderen die met ouderwetse koffers uit de oorlog terugkeerden, ternauwernood aan een ongeluk ontkwam met een vliegtuig waarin geen stoelen zaten, waarin ik ook droomde dat de vloer van een schemerige zolder vol zaagsel lag waarin cavia's rondscharrelden die alleen van blauwe zonnebloempitten hielden, niet van de rode, dat ik met nog iemand een grote ruimte binnenging waar wilde zwijnen ons dreigden aan te vallen, woest snuivend kwamen ze op ons af, heel veel tegelijk, waardoor ik gillend wakker werd terwijl Hond me naast mijn bed met haar mooie bruine trouwe hondenogen op haar dooie gemakje zat te observeren.

1 opmerking:

Maz zei

Tja, wat is dan beter? Slapen of fietsen? Allebei even gevaarlijk, zo klinkt het...