dinsdag 6 april 2010

Vragen


Ik zie haar zó voor me: hoe ze geconcentreerd en met het puntje van haar tong uit haar mond haar naam zo netjes mogelijk schrijft. Wiebelend op een ladder terwijl de andere kinderen joelen en schreeuwen en bekvechten over wie na haar aan de beurt is. Pas als ze opkijkt van haar werk ziet ze dat ze een e vergeten is. Evline. Damn. Baalt ze er nog van? Dirk had nog een keurig schoolhandschrift – netjes schreef hij zijn naam met de stugge kwast op de grove ondergrond van de muur. Afstuderen aan de universiteit was zijn doel. Hij droomde al over het hoofddeksel en de toga die hij dan zou dragen. Voor alle duidelijkheid tekende hij het hoedje vast bij zijn naam. Wilde Jacob graffitikunstenaar worden? Zijn naam toont de eerste contouren van een tag. Of heeft hij een ander creatief vak gekozen? En Anne-Floor met de klimopbladeren bij haar naam - een meisje met groene vingers. Of in de ban van
De geheime tuin, het boek waarin Mary achter een dikke laag klimop de toegang naar een afgesloten tuin ontdekt. Morgen ontdek ik weer nieuwe vragen, zoals elke dag als ik deze namen passeer. Ik wil de antwoorden.

Sterker nog: ik wil een documentaire over deze kinderen maken. Wie kan mij op weg helpen?

Geen opmerkingen: