dinsdag 16 december 2008

Vinder


Drie mobiele telefoons heb ik tot nu toe gevonden. Twee kon ik terugbrengen bij de rechtmatige eigenaar. Ik vond een keer een decemberkraslot dat vijf euro opleverde. Een briefje van 20 euro. En een staatslot. Ik vond ook eens sleutels, die ik bij de politie bracht. Een agenda, die tegelijk met veel belangrijkere dingen gestolen was. Degene bij wie ik de agenda terugbezorgde was een beetje achterdochtig. Alsof ik de dief was. De gevonden personeelspas van iemand die in het ziekenhuis werkte leverde een bos bloemen op. Laatst vond ik een kind. Die slaapt weer in haar eigen bedje, als het goed is. Een nieuwe baan vond ik meerdere keren, maar ik denk dat ik nu wel de leukste heb gevonden. Talloze tennisballen en verloren boodschappenbriefjes heb ik van straat opgeraapt. De lidmaatschapskaart van een sportclub vond ik ooit. Die heb ik afgeleverd bij de club. Vorige week vond ik een heel klein babyschoentje. Misschien wel het allereerste schoentje van het kindje. Ik heb het duidelijk zichtbaar op een paaltje gezet, maar niet meer opgelet of het weg was. Vorig jaar vond ik in het bos een man die daar maar zat te zitten op de grond tussen de bomen. Hij bezwoer me dat het echt goed met hem ging, heus, hij zat daar prima en niets aan de hand. Niet zo lang geleden vond ik een fotorolletje. Ik heb het maar weggegooid. Voor je het weet zit je met compromitterende beelden opgezadeld. En vandaag ging een lang gekoesterde wens in vervulling. Ik vond een hond.

Geen opmerkingen: