zondag 14 februari 2010

Valentijnsdag


Na een dag teambuilding komt K. thuis met een verrassende mededeling: "Mijn collega's zeggen dat ik romantisch ben." Verontrust kijkt ze me aan. "Wat is dat eigenlijk volgens jou, romantisch?"

"Ehm – open haard? Hoogpolig tapijt? Kaarsen en wijn?" gok ik.
"O ja", zegt K. aarzelend. Sindsdien rekent ze het tot één van haar taken om, zodra de schemering het toelaat, kaarsen aan te steken. En dat geeft inderdaad best een cosy sfeertje. Mijn bijdrage – want we verdelen de lasten uiteraard gelijk – bestaat uit het met Hond tegemoet wandelen van K. als die vanaf het station naar huis fietst. Waarbij de romantiek vooral tot ongekende hoogte stijgt als Hond met lekker modderige poten tegen K. opspringt.
"De groeten van Valentijn", zei ik vanochtend.
"Huh?" antwoordde K.

Geen opmerkingen: